We zijn altijd maar onderweg en springen van het een naar het ander. Het is dan ook een typisch straatbeeld geworden: we lopen steeds met een koffiebeker of waterfles in de hand. Een trend die al een tijdje te zien is in de VS en stilletjes aan ook hier!
Trend
Een trend die ook Herman Konings, de bekende trendwatcher, is opgevallen. En een trend die nog meer en meer zal te zien zijn. Hoewel we nog niet de traditie hebben, zoals in de VS of Engeland, zien we toch dat er bij ons een verschuiving plaatsvindt. Vooral bij de jongere generaties is de trend duidelijk te zien. En dat is maar logisch ook, want ze werken heel hard, doen veel overuren en staan veel in de file. Uit onderzoek blijkt dat we wekelijks gemiddeld zeven uur minder hebben om aan vrije tijd te besteden dan 25 jaar geleden. We moeten dus creatiever omgaan met onze tijdsbesteding. We zoeken een manier om elke minuut tijd te recupereren. Dat kan via de on-the-go trend.
Multitasken
Zo zijn we in de trein onderweg naar ons werk, beantwoorden we mails, drinken we een koffie en lezen we het nieuws. Dat zijn wel heel veel vliegen in een klap! Ons ontbijt kopen we onderweg en onze koffiebeker vullen we thuis. Zo kunnen we weer die 10 minuten langer slapen! Daarnaast besteden we meer aandacht aan ecologie en gezondheid. We kiezen dan ook meer en meer voor herbruikbare materialen en verpakkingen. Drinkbekers en isoleerflessen komen de afgelopen jaren dan ook in een mooi en aantrekkelijk kleedje.
Contigo, een Amerikaans merk gespecialiseerd in on-the-go-flessen, is dé referentie op vlak van trendy thermische bekers en waterflessen. Zelfs celebrities als Mila Kunis, Halle Berry of Reese Witherspoon lopen met een exemplaar van Contigo te pronken. Ook in België scoort het gamma van Contigo dankzij z’n unieke technologie die 100 % mors- en lekvrij is. Een ding is zeker, de on-the-go trend zal de komende maanden en jaren meer en meer te zien zijn in de Belgische straten. Heb jij al een exemplaar?
Ontdek hier het gamma drinkflessen: