In 2020 bestaat de Nederlandse kitchen all-rounder, Mepal, 70 jaar en dat zal niet onopgemerkt voorbij gaan. Met de lancering van nieuwe producten, een boek waarin de bijzondere historie van Mepal is uitgewerkt en spectaculaire jubileumacties viert Mepal het hele jaar feest. Commercieel directeur Jeroen de Bos: “Mepal is in 2020 relevanter dan ooit.”

Mepal vroeger en nu

Mepal ontwerpt al 70 jaar oogstrelende producten die tijdloos zijn en toch innovatief blijven. Het merk wil dat genieten van eten en drinken nog gemakkelijker wordt, waar je ook bent en hoe ver weg je ook gaat. Mepal ontwerpt volgens het principe ‘vorm volgt functie’. De producten zitten goed in elkaar, zijn heel praktisch in gebruik én zien er mooi uit. In de eerste jaren lag de nadruk vooral op servies. Nu ligt het zwaartepunt vooral op het bewaren en meenemen van eten en drinken. Het resulteerde in de loop van de jaren in verschillende klassiekers, zoals de eerste glasheldere bewaarlijn voor droogvoedsel in de jaren zestig, het Basic servies dat al sinds 1978 in de collectie zit, de meest gebruikte schoolbeker van Nederland en de bewaardozen die in bijna elk huishouden zijn te vinden. Recent kwamen daar producten als de multikom Cirqula of de lunchpot Ellipse bij, die op weg zijn om even populair te worden.

Oprichter Egon Wolf

MEPAL: Al 70 jaar in topvorm

Het succes van Mepal is mede te danken aan het feit dat het merk precies weet waar de klant behoefte aan heeft. Daarnaast loopt het bedrijf voorop in slimme, weldoordachte ideeën.

​“Veel Belgen en Nederlanders hebben producten van ons in huis. Daar zijn we enorm trots op”, vertelt commercieel directeur van Mepal Jeroen de Bos. “We zien dat gezond eten steeds belangrijker wordt. Mensen maken thuis hun ontbijt of lunch klaar voor op werk, school of onderweg. Tegelijkertijd zijn onze klanten ook bezig met duurzaamheid en minder afval creëren. Water, thee of een koffie to go drinken we uit een hervulbare fles of beker en restjes bewaren we in de koelkast of diepvries, zodat je de volgende dag weer van een verse maaltijd kan genieten. De producten van Mepal helpen je daarbij.”

De weg naar 2020

 

Mepal viert met nieuwigheden en jubileumsets

70 jaar na de start is Mepal relevanter dan ooit en dat wil het merk vieren met al haar fans. Dit voorjaar lanceerde het merk daarom een aantal nieuwe producten. Erg trots is Mepal op de nieuwe isoleerlijn Ellipse, die wereldwijd uniek is door zijn bijzondere eigenschappen.

Klik op de foto om kennis te maken met alle producten van de Ellipse-lijn

In de nieuwe isoleerbekers in prachtige kleuren blijft koffie of thee heet tot wel 12 uur. Bruiswater of limonade uit de nieuwe isoleerflessen is na 24 uur nog steeds ijskoud. Na het succes van lunchpot Ellipse komt Mepal dit voorjaar ook met isoleer lunchpot Ellipse, waardoor het meenemen van zelfgemaakte soep gemakkelijk wordt. De mini lunchpot Ellipse is ook een nieuwe toevoeging aan de collectie. Deze pot is door zijn formaat perfect voor het meenemen van yoghurt met verse granola en fruit.

Naast de nieuwe producten komt Mepal in 2020 met een aantal jubileumsets: favoriete producten die als set te koop zijn tegen een aantrekkelijke prijs. En last but not least: Mepal brengt dit jaar een boek uit, waarin de historie en bijzondere verhalen uit het bedrijf zijn opgetekend. Een collectors item voor alle Mepal-fans en iedereen die meer over de befaamde geschiedenis van het bedrijf wil weten.

Reageer