Vandaag hebben we verrassend meer vrije tijd dan een gemiddeld gezin 100 jaar geleden. Wassen zonder wasmachine en koken zonder oven, we verliezen er nu gelukkig geen tijd meer mee. Zo hebben we meer tijd voor een uitstapje. Dankzij Bauknecht en z’n 100 jaar aan innovaties voor het gezin. Ga mee op een trip down memory lane, naar het hart van het huis.

McSingle & McSteamy

Bauknecht lanceerde de eerste microgolfoven met een campagneslogan à la Mad Men: “Microwaves for the single household”. Een oplossing voor alleenstaanden om snel iets lekker klaar te maken, zonder al te veel moeite.

Tot op de dag van vandaag blijft de microgolfoven een handig toestel voor snelle en hapklare maaltijden, alleen nu niet meer enkel met het oog op singles. Bauknecht focuste zich op de noden van de health minded en drukbezette consument en creëerde ruime ingebouwde microgolfovens met stoomfunctie voor een snelle en gezonde maaltijd voor het hele gezin.

De keuken, het hart van het huis

Vanaf de jaren 80 en 90 ontpopte de keuken zicht tot het hart van het huis, de plek waar familie en het sociale leven werden gevierd. Het huishouden werd steeds meer door het hele gezin gedragen en de vraag naar praktische producten en handige snufjes nam sterk toe.

Met het lanceren van de NoFrost koel- en vriescombinaties, ideaal voor het lang bewaren van verse producten, positionerde Bauknecht zich als een populair merk in keuken en design.

Can touch this…

Last but not least ging ook Bauknecht mee met de technologische revolutie. Van greeploze toestellen zonder drukknopen tot een touchscreen kleurenscherm waarmee voorgeprogrammeerde recepten het beste kookproces bepalen. De mix van deze technologie met een minimalistisch design leidde tot Collection 11: een greeploze inbouw reeks in zwart matgeborsteld staal met ingebouwde kookassistent (beschikbaar sinds juli 2019).

De toestellen van Bauknecht en hun verkooppunten vind je hier, op Niwzi.be!

Reageer