“Niets is voor altijd. Maar dit is voor nu.” Hiermee kondigt Frankfurt Messe aan dat de aanstaande editie van Ambiente door de uitzonderlijke situatie van de wereldwijde pandemie in 2021 in veel opzichten uniek zal zijn en dus niet te vergelijken met wat we gewoon zijn. De beurs zal op eigen wijze de productgroepen van Ambiente, Christmasworld en Paperworld combineren tot 1 beurs: de International Consumer Goods Show 2021. Bijna het gehele westelijke deel van het expositieterrein zal worden bezet in een nieuwe lay-out van de hallen 8 tot en met 12, aangevuld met de Digital Days. Het aanbod van Creativeworld zal uitsluitend online te vinden zijn op het Digital Days platform.

Het nieuwe, hybride concept zal internationale bezoekers in staat stellen om bestaande en nieuwe klanten te ontmoeten, inspiratie op te doen en bestellingen te plaatsen, zowel in Frankfurt als vanuit hun werkplek of thuiskantoor.

Op vandaag hebben zich al meer dan 2.000 exposanten uit 63 landen ingeschreven voor deze format. Het is echter de bedoeling om in 2022 de 3 evenementen opnieuw te scheiden zodat ze terug plaatsvinden in de gebruikelijke ordercyclus.

Digital Days zorgen voor een internationaal bereik

Speciale tijden vereisen slimme maatregelen: De Digital Days zullen parallel met de fysieke beurs plaatsvinden en bieden nog bredere netwerken voor alle deelnemers uit de industrie van over de hele wereld – inclusief voor diegenen die niet in staat zullen zijn om naar het evenement te reizen als gevolg van mogelijke reisbeperkingen.

De International Consumer Goods Show en de Digital Days vinden plaats van 17 tot en met 20 april 2021 in Frankfurt am Main.

Reageer