In de keuken, badkamer en zelfs in de wasruimte kom je Braun tegen. Al 100 jaar zorgt Braun voor een goede werking van ons huishouden én voor de beste zorg voor onszelf. Soep fijn mixen, bergen was gladstrijken of een zachte ontharing, Braun has it all. Het geheim? Een goed design! Eenvoudig, nuttig en duurzaam. Voor zijn verjaardag lanceert het merk een limited edition verjaardagscollectie en gaat het een samenwerking aan met een van de grootste stijliconen van vandaag: Virgil Abloh.

100 Years of Good Design

Op 1 februari 1921 opende Max Braun zijn eerste werkplaats in Frankfurt. Het merk hanteert al sinds het prille begin drie basisprincipes voor zijn producten: eenvoudig, nuttig en duurzaam. Het gaat niet enkel om de look & feel van een product, maar ook over de functionaliteit en de duurzaamheid ervan, zodat het lang meegaat.

Designed for what matters. Deze slogan van Braun is geen reeks van holle woorden. Het afgelopen millennium hebben verschillende product designers, waaronder de toonaangevende ontwerper Dieter Rams, de evolutie van design mee vormgegeven. Braun werkte jarenlang intensief samen met Dieter Rams voor de ontwikkeling van enkele iconische producten zoals de citruspers, die na 50 jaar nog steeds hetzelfde design heeft en tot de Braun-familie behoort. Bij het ontwerpen van deze producten werd én wordt steeds gebruik gemaakt van Rams’ 10 principes van goed design. Deze stelregels zijn nog steeds relevant en worden in de designwereld aanzien als de basisregels voor goed design. Tot op de dag van vandaag staat Braun nog steeds bekend om zijn functionele en tijdloze ontwerpen.

Limited Edition

Om zijn verjaardag te vieren en met een blik op de toekomst, brengt Braun Household dit jaar een limited edition collectie op de markt. Het merk stelt een gelimiteerde set samen van zijn meest iconische producten: de staafmixers MultiQuick 9 en MultiQuick 3 Vario, de stoomgenerator CareStyle Compact, het stoomstrijkijzer TexStyle 5 en de citruspers. Met deze collectie brengt het merk een ode aan zijn meest populaire apparaten. Bovendien bevestigt Braun zijn toewijding aan het ontwerp van deze duurzame toestellen door een garantie van vijf jaar te geven op alle producten uit de limited edition collectie.

Samenwerking met Virgil Abloh

Naast het uitbrengen van een verjaardagscollectie, gaat het merk een unieke samenwerking aan met Virgil Abloh, een van de grootste hedendaagse mode- en designdenkers. Abloh is bekend als oprichter van het label Off-White en artistiek directeur van de herencollectie van Louis Vuitton. Om het 100-jarig bestaan van Braun te vieren duikt Virgil dit jaar in de Braun archieven en herontwerpt de iconische Braun klassieker “Wandanlage hi-fi audio wall unit” uit 1965. Het ontwerp overbrugt de kloof tussen esthetisch en functioneel design, met materialen die nog 100 jaar meegaan.

Good design for a better future

Ook na 100 jaar blijft Braun verderbouwen op haar ontwerpcredo. 2021 staat voor Braun in het teken van ‘Good Design for a Better Future’. Braun gelooft dat een goed design levens kan verbeteren: toen, nu en in de toekomst.

Ga hier naar alle producten van Braun.

Reageer