peugeot oléron nat zout

Peugeot, de referentie als het over peper-en zoutmolens gaat, heeft een nieuw maalsysteem ontwikkeld voor zijn zoutmolens. Het nieuwe gepatenteerd mechanisme zorgt ervoor dat je voortaan ook nat zout moeiteloos kan malen.

Met de vorige zoutmolens van Peugeot kon je tot nu toe enkel droog zout malen. Nat zout, dat is zout dat geen droogproces heeft ondergaan, was onmogelijk te malen aangezien het maalsysteem uit metaal bestond en er dus een roestgevaar was. Nu hoor ik je al denken: ‘is dat dan zo moeilijk om nat zout te malen?’. Nat zout droogt in je zoutmolen en gaat het al snel samenklitten, waardoor het bijna onmogelijk is om te malen. Maar Peugeot heeft hiervoor de perfecte oplossing gevonden.

Keramisch maalsysteem

Het R&D team heeft een mechanisme ontwikkeld in keramisch materiaal waarbij er binnenin een spiraal zit die vermijdt dat het zout samenklit en dus de molen doet verstoppen. De spiraal schuift het zout naar het reservoir.  Onder het mechanisme zijn er drie kleine vleugeltjes die ervoor zorgen dat het zout niet in contact komt met de tanden. Ook al is het zout nog nat, met dit mechanisme wordt het zo makkelijk om het te malen. De molen geraakt niet meer geblokkeerd en het resultaat blijft hetzelfde.

Bovendien zit er geen stukje metaal in, waardoor het risico op roest volledig verdwijnt. Het mechanisme is een uniek en gepatenteerd systeem dat daarenboven een levenslange garantie heeft.

Oléron & Molène blanc

Een van de eerste nieuwe modellen met het nieuwe maalprincipe is de Oléron. De Oléron is vervaardigd uit acryl en hout en heeft twee kleurafwerkingen: naturel en chocolat. Daarnaast is er ook de Molène blanc. Beide modellen zijn zijn vervaardigd uit acryl en dus doorschijnend. Heel leuk als je wat wil spelen met de kleuren van je peper en zout.

 

Reageer