2020 Ambiente

We voelen een grote euforie bij de exposanten op Ambiente. Ze zijn vol verwachting.

Frankfurt am Main, november 2022. Van 3 tot 7 februari 2023 brengt de komende Ambiente de trends van morgen samen met meer dan 1.770 Dining-exposanten op 11 halniveaus en is de ongeëvenaarde wereldwijde nr. 1 voor alles wat de liefde van het relaxte viert tafel en verovert de keukens van morgen.

Interviewpartner: Thomas Kastl, directeur Ambiente Dining

Thomas Kastl, directeur Ambiente Dining

  1.     De afgelopen twee jaar zijn behoorlijk turbulent geweest. Hoe denk je dat kopers en exposanten Ambiente2023 zullen benaderen? 

Persoonlijke uitwisseling is op dit moment belangrijker dan ooit – ik heb dit zojuist in veel gesprekken weer ervaren. We voelen een grote euforie bij de exposanten die op Ambiente 2023 zullen staan. Ze zijn vol verwachting. Maar natuurlijk voelen we ook de uitdagende economische en politieke randvoorwaarden, die een impact hebben op individuele bedrijfsbeslissingen. Elk bedrijf moet voor zichzelf beoordelen hoe beurzen in zijn eigen marketingmix passen of vanwege de individuele randvoorwaarden niet aan een beurs moeten deelnemen. Op dit moment kan dit bijvoorbeeld sterk afhangen van energiekosten en andere soortgelijke factoren. In de bedrijven wordt het onderwerp heel verschillend beoordeeld. Zo hebben we nieuwe exposanten, zoals Monolith of Tupperware, die er bewust voor hebben gekozen om deel te nemen aan een beurs en dit als een enorme kans zien. Verder zien we dat de vraag vanuit bepaalde landen, zoals Turkije, erg hoog is. Ambiente is simpelweg ‘s werelds grootste beurs voor consumptiegoederen waar exposanten hun nieuwe producten willen tonen. Ze kijken ernaar uit om deze beurs weer als contactplatform te hebben – vooral internationaal. Kopers zien het heel vergelijkbaar – iets wat we de afgelopen maanden al op andere beurzen in Frankfurt hebben gezien. Bovendien zullen de parallelle beurzen Christmasworld en Creativeworld en hun assortimenten nog voordeliger op elkaar aansluiten. Daarom denk ik dat we allemaal heel positief aan de beurs beginnen.

  1.     Naar wie kunnen bezoekers zich verheugen in de Dining Area?

De Dining area van Ambiente is het grote podium voor alles wat koken en huishoudelijk werk makkelijker maakt en eten leuker maakt. Vanaf 2023 presenteren we dit segment in zijn geheel in de West Area in de hallen 8 tot en met 12. Hiermee hebben we de nieuwe structuur afgestemd op de realiteit van de markt. Met name de laatste jaren is een aantal nieuwe, grote thema’s ontstaan. Bakken, opbergdozen, glas met plastic of drinkflessen zijn bijvoorbeeld veel belangrijker geworden. Deze producten zijn in de nieuwe structuur bij elkaar te vinden. In hal 9 vinden bezoekers exposanten als AdHoc, Alfi, Birkmann, DKB Household, Guardini, Kaufgut (Forever), Küchenprofi, Mepal, Microplane, Peugeot, Tescoma, Tupperware en Westmark in de rubrieken Keuken, Accessoires en Bakken. In hal 9 vinden bezoekers ook de Clean Home-sectie met Albero Forte, Bama, Brabantia, Giostyle of Stephanplast of Top Deals met Arte Regal, EDCO Genius, Ger-Import, JJA, Kleine Wolke, Mediashop of Up Global. Berkel, Bugatti, De Buyer, Horl, La Marzocco, The Cookware Company, Rollschleifer, Severin, Tramontina, Victorinox of Wol laten zien wat hot is op Cook & Cut in hal 8. Hal 12 presenteert een ruim aanbod aan exposanten van glas, porselein en keramiek zoals Cristal de Paris, Dibbern, Güral, Pasabahce met het merk Nude, Colony met het merk Portmerion, Robbe&Berking, Rosenthal, Wächtersbach of Val do Sol Ceramicas. Hal 11 fungeert in zekere zin als een schakel tussen deze hallen en geeft het Hospitality-gebied een nieuw thuis met exposanten als BHS Tabletop, KAR Porselen, RAK, Serax, Steelite en Villeroy & Boch Hospitality. De korte afstanden tussen de sterk met elkaar verbonden productassortimenten zorgen voor grote synergie-effecten voor afnemers – en dit alles op zeer internationaal niveau. 

  1.     De gevolgen van de Covid 19-pandemie hebben de horecasector hard getroffen. Hoe belangrijk is Ambiente 2023 als wereldwijde ontmoetingsplaats voor de horecasector?

Dat klopt, de industrie werd hard getroffen. Maar de effecten van de Covid 19-pandemie hebben ook geleid tot veel spontane veranderingen in strategie en praktische innovaties. Daarom zijn we erg blij dat we in 2023 opnieuw een geconcentreerd Hospitality-aanbod zullen hebben in hal 11.0 – en zelfs met een aanzienlijke groei ten opzichte van het vorige evenement. Hal 11.0 is op dit moment al volgeboekt. Juist deze tijden laten zien dat de horeca – het nieuwe horeca – groeit. Naast het thema Front of House hebben we hier ook exposanten met het thema Out of House, waar in de nasleep van de pandemie natuurlijk veel vraag naar is. Ook dit jaar biedt de HoReCa Academy weer volop inzichten – van innovatieve concepten en best practices van over de hele wereld tot kansen door digitalisering en de huidige trends in de gastronomie. Een mooi aanbod voor iedere Horecakoper. Maar dat is niet het enige dat Ambiente professionele inkopers uit de hotel- en gastronomiesector biedt: bezoekers hebben de unieke mogelijkheid om producten te bestellen uit de Hospitality-collecties van de dining-exposanten en de lifestyle-collecties van de living and Giving-exposanten. Met het HoReCa-programma werken we specifiek in de Dining-omgeving. Voor doelgroepen als architecten, interieurbouwers of projectinrichters heeft dit zijn tegenhanger in het segment Wonen onder de naam Contract Business. Daarnaast laten we met de Future of Work Area zien hoe flexibel werken en thuiswerken een nieuwe betekenis hebben gekregen. De branche heeft antwoorden bedacht hoe je thuis een huiselijke en designgerichte, maar toch zeer functionele werkplek kunt inrichten. Er zijn dus genoeg goede redenen voor inkopers uit deze sectoren om Ambiente te bezoeken.  

  1.     Duurzaamheid en milieubescherming liggen op ieders lippen. Spelen deze onderwerpen ook bij Ambiente en zo ja, in welke vorm?

Inderdaad – duurzaamheid is de megatrend die niet alleen op ieders lippen ligt, maar ook op alle gebieden van Ambiente terugkomt. In de eethoek zien we bijvoorbeeld dat leveranciers plastic zodanig vervangen dat het volledig recycleerbaar is. In de out-of-home sector worden nauwelijks niet-duurzame kunststoffen of kunststoffen gebruikt, ook daar verandert veel. De verschillende facetten van duurzaamheid staan ​​dan ook centraal op de beurzen voor consumptiegoederen. Dit wordt zowel bereikt met het programma Ethical Style by Ambiente, dat als samengestelde selectie de aandacht vestigt op leveranciers die een bijzondere bijdrage leveren op het gebied van duurzaamheid. Met een passende labeling op de stands en in het exposantenprofiel in de online exposantenzoekfunctie kunnen beursbezoekers nog gemakkelijker voor hen relevante exposanten vinden die gericht zijn op duurzame producten. Ook hebben we nieuwe Ethical Style Spots op het beursterrein, die duurzame producten in al hun diversiteit in de schijnwerpers zetten – voor Ambiente Dining is zo’n spot te vinden in Galleria 0. Ook de ‘Circular Materials in Future Dining’ kan ik van harte aanbevelen materialen tentoonstelling. In de speciale ruimte in hal 11.0 in de Noordfoyer ensceneert dr. Sascha Peters materiaalontwikkelingen op basis van organische reststoffen of alternatieven voor energie-intensieve materialen op het gebied van tafelgerei. Er gebeurt hier veel en er is veel te ontdekken.

  1.     Biedt u digitale aanvullingen aan Ambiente?

Natuurlijk moet een toonaangevende vakbeurs een digitale extensie hebben. Dat hebben we in het verleden gehad en zullen dat in de toekomst blijven hebben als aanvulling op onze aanwezigheidsbeurzen. Ons exposantenportaal biedt bijvoorbeeld duidelijk een internationaal bereik, vooral naar die landen die niet in de gebruikelijke mate naar Frankfurt kunnen komen vanwege reisbeperkingen die nog steeds bestaan ​​of in de toekomst beperkt zullen worden. Daarnaast kunnen bezoekers fysiek, hybride of puur digitaal deelnemen via het online platform digitale extensies, parallel aan de toonaangevende vakbeurzen ter plaatse. Dat betekent dat ze er voor, tijdens en na de beurs zowel live bij kunnen zijn als online kunnen netwerken en de exposantenhighlights kunnen meebeleven. Ook in de periode dat de beurs niet doorgaat kunnen exposanten en bezoekers online op de hoogte blijven – met ons kennisplatform Conzoom Solutions of de digitale marktplaats nmedia.hub, waarmee de beurs 365 dagen per jaar doorloopt. Deze twee online platformen zijn onmisbaar in het huidige tijdperk. De toekomst is een efficiënte mix van live en digitaal, dat heeft de pandemie ons duidelijk laten zien. De persoonlijke ontmoeting op onze beurzen blijft onvervangbaar. Tegelijkertijd breiden we ons aanvullende digitale aanbod echter consequent uit en creëren we zo nog meer toegevoegde waarde voor onze klanten.

 

 

  1.     Wat zijn jouw hoogtepunten van Ambiente 2023?

Het belangrijkste voor mij is Ambiente in zijn nieuwe structuur in totaal. Als ‘s werelds toonaangevende vakbeurs en nummer 1 stellen wij ons steeds weer de vraag: hoe spelen wij in op veranderingen in de markt op onze beurzen voor consumptiegoederen? Hoe passen we onze concepten aan deze veranderingen aan? Wat dat betreft gaan we Ambiente 2023 beleven met geheel nieuwe mogelijkheden. In de hallen 8 en 9 vinden bezoekers alles wat met keukens en huishoudens te maken heeft – geen enkele andere beurs biedt dit in zo’n kleine ruimte. Daar komen nog de sterke synergieën bij die voortkomen uit het decoratieve aanbod van de afdeling Wonen en natuurlijk de overlappingen met Christmasworld en seizoensdecoratie. Er is veel potentieel voor onze bezoekers. Ook ons ​​aanvullende programma is altijd een bezoekje waard. Vooral de boeiende expertlezingen van de Conzoom Solutions Academy over nieuwe perspectieven en overtuigende best practices. Op alle vijf de beursdagen zullen gerenommeerde sprekers inzicht geven in essentiële marktontwikkelingen en actuele trends en nuttige impulsen en tips geven voor de praktijk. Over impulsen gesproken: bezoekers vinden intelligente oplossingen voor keuken en huishouden op onze speciale presentatie Solutions in Galleria 1. Bij de selectie van producten hecht de gerenommeerde Londense industrieel ontwerper Sebastian Bergne bijzondere waarde aan de esthetische verenigbaarheid van functie en design.

De volgende Ambiente vindt plaats van 3 tot en met 7 februari 2023.

www.messefrankfurt.com

 

Op sociale media:

www.facebook.com/ambientefair I www.twitter.com/ambiente

www.instagram.com/ambientefair I www.ambiente-blog.com

www.linkedin.com/company/ambientefair

Hashtags:  #ambiente23 #ambientefair # welkom thuis

Toonaangevende internationale vakbeurs Ambiente

Nieuwe perspectieven openen zich onontdekte kansen: als toonaangevende internationale beurs voor consumptiegoederen brengt Ambiente de veranderingen in de markt in kaart met het oog op de toekomst. Vijf dagen lang presenteert het een unieke mix van ideeën en producten – en is het het platform voor wereldwijde trends. Voor Table, Kitchen en Housewares is de beurs de ongeëvenaarde nr. 1 in het Dining segment. In Wonen zijn alle stijlen en marktsegmenten te beleven rondom wonen, inrichten en decoreren. Giving presenteert cadeaus en persoonlijke accessoires in alle facetten en biedt in de toekomst hoogwaardige schrijfwaren en artikelen met betrekking tot schoolspullen. Het nieuwe onderdeel Werken geeft invulling aan de werkwereld van morgen. Ambiente heeft met haar toekomstgerichte segmenten HoReCa en Contract Business ook een sterke focus op de internationale contractbusiness. De grote thema’s duurzaamheid, nieuw werk, design, lifestyle, digitale expansie van handel en toekomstige retail begeleiden het evenement, evenals een groot aantal branche-evenementen, jong talentprogramma’s, trendpresentaties en prijsuitreikingen. Door zijn ongeëvenaarde productaanbod in de breedte en diepte is het wereldwijd uniek en biedt het de beste verbindingen voor het leggen van contacten en het vinden van nieuwe zakenpartners. 

 

Welcome Home

Onder het motto “Home of Consumer Goods – Welcome Home” worden van 3-4 tot 7 februari 2023 Ambiente, Christmasworld en Creativeworld voor het eerst gelijktijdig gehouden in een van ‘s werelds modernste beurscentra. ontstane combinatie van drie succesvolle toonaangevende beurzen op één locatie tegelijk bundelt zo hun krachten en biedt daarmee een ongekend, gelijktijdig beschikbaar, toekomstgericht productassortiment in kwaliteit en kwantiteit. Wereldwijde handel met grote volumes wordt geïntensiveerd. Messe Frankfurt blijft het grootste platform bieden voor wereldwijde inkoop buiten China. Frankfurt is daarmee het centrum van het wereldwijde orderseizoen, wat de synergie-effecten en efficiëntie voor alle deelnemers versterkt, en is daarmee het enige, allesomvattende inspiratie-, order- en netwerkevenement voor een geglobaliseerde industrie. Hier worden de nieuwste trends gepresenteerd en de wereldwijde metatrends ervaren en zichtbaar gemaakt.

 

nmedia.hub – Het order- en contentplatform voor de home & living-industrie

Het digitale order- en contentmanagement voor merken en retailers in de consumentengoederenindustrie breidt de beurs uit en maakt bestellingen 24/7, 365 dagen per jaar mogelijk. 

www.nmedia.solutions

 

 

Conzoom Solutions – hét platform voor retailers

Conzoom Solutions is een kennisplatform dat de consumentengoederenindustrie een breed scala aan studies, trendpresentaties, workshops en richtlijnen voor het verkooppunt biedt. Het biedt een compleet overzicht van de internationale portefeuille van Messe Frankfurt in de sector van consumptiegoederen en bundelt een breed scala aan informatie voor retailers. www.conzoom.solutions

 

Achtergrondinformatie over Messe Frankfurt 

De Messe Frankfurt Group is een van ‘s werelds toonaangevende organisatoren van beurzen, congressen en evenementen met een eigen beursterrein. Met een personeelsbestand van 2.200 mensen op het hoofdkantoor in Frankfurt am Main en in 28 dochterondernemingen, organiseert het evenementen over de hele wereld. Net als vorig jaar was de jaaromzet voor 2021 aanzienlijk lager als gevolg van de COVID-19-pandemie: ongeveer € 154 miljoen vergeleken met een omzet van de Groep van maar liefst € 736 miljoen in pre-pandemie 2019. We dienen de zakelijke belangen van onze klanten efficiënt binnen het kader van onze werkvelden Beurzen & Evenementen, Locaties en Services. Duurzaam ondernemen staat centraal in onze bedrijfsstrategie en zorgt voor een gezond evenwicht tussen ecologische en economische belangen, maatschappelijke verantwoordelijkheid en diversiteit. Een ander sterk punt van Messe Frankfurt is het krachtige en hechte wereldwijde verkoopnetwerk, dat ongeveer 180 landen in alle regio’s van de wereld bestrijkt. Ons uitgebreide aanbod van diensten – zowel ter plaatse als online – zorgt ervoor dat klanten over de hele wereld genieten van een consistent hoge kwaliteit en flexibiliteit bij het plannen, organiseren en uitvoeren van hun evenementen. We gebruiken onze digitale expertise om nieuwe businessmodellen te ontwikkelen. Het brede dienstenpakket omvat verhuur van beursterreinen, beursbouw en marketing, personeels- en horeca. 

Het bedrijf, met het hoofdkantoor in Frankfurt am Main, is eigendom van de stad Frankfurt (60 procent) en de deelstaat Hessen (40 procent). 

Bezoek voor meer informatie de website: www.messefrankfurt.com

 

 

 

Reageer