Waar zal de consument volgend jaar enthousiast over worden?

Sommigen worden geleid door influencers, steeds op zoek om die trendy en individuele look te creëren. Anderen zijn op zoek naar rust, een doel of bewustheid – vooral in de huidige, snel veranderende tijden. Ook thema’s zoals duurzaamheid, biologisch en herbruikbaarheid zijn uitgegroeid tot meta trends die alle soorten consumenten, ontwerpers en producenten beïnvloeden. De belangrijkste trends op Ambiente 2019 laten zien hoe aantrekkelijk en gevarieerd de resultaten kunnen worden.

Tasteful residence

Perfect vakmanschap met een onberispelijke afwerking – rijke kleuren, sensuele materialen, pure lijnen en perfecte verhoudingen zorgen voor een ontspannen en tijdloze elegantie. Geselecteerde favoriete stukken, eenmalige creaties en ontwerpen met een object karakter geven de look zijn bijzondere aantrekkingskracht.

De beste design ideeën zijn het resultaat van een diepgaand onderzoek van kostbaar hout, leder, fluweel en porselein. Gekleurd glas en gepolijste oppervlakken zijn een centraal thema. Reliëfs en 3D effecten zorgen voor een elegante toets.

Quiet surrounding

Natuurlijke materialen worden gecombineerd met een liefde voor experimenteren and traditionele technieken: textiel zoals wol, zijde, hennep en linnen, maar ook hout, steen, stro, klei en keramiek – natuurlijk of geglazuurd – zijn vaak het product van recyclage.

Joyfilled ambience

Styling als zelfexpressie met gedurfde kleurencombinaties en de charme van serendipiteit: uniformiteit heeft hier geen kans. De dingen worden gemixt op onorthodoxe manieren en de verscheidenheid wordt gevierd op een speelse manier, vrij van alle overeenkomsten en overvol ‘joie de vivre’.

 

Ambiente 2019 vindt plaats van 8 tot 12 februari 2019 in Frankfurt Messe.

Reageer