Ambiente 2016 zit er al weer op. Een van de belangrijkste vakbeurzen van het jaar trekt elk jaar tienduizenden bezoekers uit tientallen verschillende landen aan. Ook wij waren weer van de partij. Met onze comfy sneakers trokken wij naar Frankfurt om de nieuwigheden te gaan bewonderen. Benieuwd naar wat wij gespot hebben? Je leest het hier!
Onmisbare vakbeurs
Dat Ambiente een onmisbare vakbeurs is geworden, durft niemand onder stoelen of banken steken. Internationale fabrikanten pronken dan ook maar al te graag met hun nieuwigheden. Vooraleer we de nieuwigheden de komende maanden uitgebreid aan bod zullen laten komen, lichten we eerst graag, speciaal voor jou, de trends toe die wij opgemerkt hebben.
1. Pastel
Een trend die zo goed als bij elke fabrikant te zien was: pastelkleuren. En dat is maar logisch ook! De zachte kleuren brengen rust in keuken & interieur. Daarnaast scoren pastelkleuren zowel bij jong als oud! Wesco brengt met hun Candy Collection een collectie uit die blijft hangen. Muntgroen en poederroze vullen elkaar als het perfecte koppel aan. Ook Dualit steekt een broodrooster graag in een pastel kleedje.
2. Barbecue
We verlangen allemaal al naar dat eerste zonnetje en om onze barbecue vanonder het stof te halen! Ook de merken zijn helemaal weg van barbecue. Iedereen heeft een perfecte en handige barbecuetool op de markt gebracht. Een pan waarop je makkelijk groenten kan grillen door Gefu of de super handige bordencollectie van Villeroy & Boch. Er wordt hier duidelijk over nagedacht. Hoe kan onze barbecue-avond zo vlot én smakelijk mogelijk verlopen? Deze merken weten hier alvast de perfecte antwoorden op!
3. Flavoured water
De tijd dat iemand gewoon een simpel glaasje water drinkt, is voorgoed voorbij. We zijn met z’n allen creatief met water. Gehydrateerd blijven gedurende de hele dag vormt met een flavoured water geen enkel probleem! Geef je water een smaakje met groenten, kruiden of fruit. Steek alles nog eens in een fraaie én handige draagbare drinkfles en je bent vertrokken. Rosti Mepal richt hier ook hun aandacht op. Daarnaast heeft WMF ook een heel knappe karaf en weet Eva Solo ons ook te imponeren.
4. Stormgrijs
We zien dan wel niet graag die donkergrijze stormwolken op ons af komen, toch zien we het kleur graag in de keuken verschijnen. Het diepgrijs is bij heel wat merken te zien. Donkere borden en bowls bij Luminarc en een strakke vuilnisbak van Brabantia. Wij waren alvast diep onder de indruk!
5. To Go
In 2016 zullen we nog meer onderweg zijn dan anders. Toch willen we niet meer elke dag snel een lunch kopen in de supermarkt. We zijn steeds meer bewust dat die niet gezond zijn en vol met suikers en ongezonde vetten zitten. De oplossing hiervoor is om zelf een salade te maken. Niet alleen zijn er heel wat merken die heel knappe lunchboxen voorzien, maar ook het transport wordt niet over ogen gezien. Een tasje waar je lunch koel wordt bewaard? Geen probleem!
De komende maanden mag je heel wat interessant nieuws verwachten op cuizine! Stay tuned! Hier alvast een kleine sneakpeak.