Ambiente 2018 preview

Partnerland Nederland

Onder de naam “DO DUTCH” zal partnerland Nederland de bezoekers van Ambiente uitnodigen om een duidelijk Nederlands product, cultuur of gedachte van de makers te ontmoeten.

De industrieel ontwerper en curator Robert Bronwasser zal gebruik maken van consumptiegoederen uit Nederland, ze in een nieuwe en verrassende context plaatsen en op een minimalistische maar kleurrijke manier presenteren.

ambiente 2018Robert Bronwasser: “Ik wil een uniform kunstwerk creëren dat producten op een typisch Nederlandse manier combineert: abstract, minimalistisch en experimenteel – hopelijk als uitgangspunt voor een levendige discussie. Voor mij betekent het ‘Nederlandse ontwerp’ het zetten van vorm en functie in een nieuwe context.”

De belangrijkste tentoonstelling op de presentatie is een gigantische garderobe. Het ontwerp is gebaseerd op geometrische patronen van lijnen en felle kleuren. Het is een eerbetoon aan de beroemde Nederlandse kunstbeweging De Stijl, die 100 jaar geleden werd opgericht. Beide kanten van dit architectonische kunstwerk bieden ruimte voor een selectie van Nederlands design.

Ambiente 2018: Traditie ontmoet Innovatie

1

Bescheiden regeneratie – eenvoudig en simpel

Een trend die zowel hedendaags als tijdloos is, terwijl het ook duidelijk en ontspannen is. Het staat voor een duidelijk, eigentijds concept van leefruimte, dat gevestigde ideeën met nieuwe combineert. De voorkeur materialen zijn hout, steen, beton, keramiek, bamboe en gietijzer – ofwel geglazuurd of geëmailleerd – alsook linnen en wol, in natuurlijke kleuren.

2

Kleurrijke opzet – ethische claim in combinatie met sterke kleuren

Deze stijl staat voor sterke, felle kleuren, krachtige patronen, dynamiek en vitaliteit. Het mengsel van materialen, recycling en upcycling, worden ondersteund door een ethische claim, erover wakend dat de producten niet alleen indrukwekkend, maar ook duurzaam zijn. Gerecycleerde kunststoffen, metaal, hout en textiel worden gepresenteerd in gekartelde patronen, strepen en decoratieve randen.

3

Technologische emoties – innovatieve materialen in een emotioneel aantrekkelijk ontwerp

Een stilistische richting met een visionair effect, verfijnd en gevoelig op hetzelfde moment. Experimenteren met nieuwe technologieën heeft een indruk gemaakt. Niet van koele pragmatisme, maar van een ontwerp dat een beroep doet op de emoties. Het bevat een aantal ongewone combinaties van materialen en producten, zoals papier en linnen. Andere elementen die tot de zintuigen spreken zijn super dunne films, zachte textielstructuren en innovatieve visuele accenten.

4

Weelderige geschiedenis – de moed om weelderig te zijn

Een moedige trend met een voorliefde voor excentriciteit en historische citaten. Deze pittoreske uitstraling wordt gekenmerkt door kostbare Oosterse materialen en een liefde voor overdadige details. Het gaat om het gebruik van artistiek versierd porselein, edelstenen, sierlijk lederwerk, brokaat, borduurwerk en reliëf houtsnijwerk.

Ambiente 2018 heeft plaats van 9 tot 13 februari in Messe Frankfurt. Klik hier voor meer info.

Stuur een e-mail met jouw naam en adres naar sales@niwzimediagroup.com om een gratis ticket te ontvangen.

Ambiente gratis kaarten